Az INTERREG V-A SK-HU program „Természet és kultúra” prioritási tengely  1.1. 
„A határtérség vonzerejének fokozása” célkitűzésének keretein  belül megvalósuló „Fedezze fel a Kis-Duna és a Mosoni Duna értékeit  kerékpáron és csónakkal” c. projekt a határtérség gazdag természeti és  kulturális örökségének kihasználására irányul, és a „Duna szárazföldi  deltája” nevű egyedülállóan vonzó és versenyképes európai turisztikai  célpont létrehozása útján hozzájárul a Duna menti határon átnyúló régió  vonzerejének és látogatottságának növeléséhez. 
A 9 projektpartner összesen 5 megye területén fekvő 30 község igényeit lefedő tevékenységei olyan átfogó, határon átnyúló célpont létrehozására irányulnak, amely a turizmus, kultúra, kikapcsolódás és sport terén nyújt szolgáltatásokat a Kis- és Mosoni Duna között és mentén húzódó területeken, beleértve a Duna fő folyását. A terület egy különleges vízi jelenség, ahol a három folyó Európa legnagyobb kiterjedésű szárazföldi deltáját alkotja. A rafting és a kerékpárturizmus a Kis- és Nagy-Csallóköz kultúrájával és gasztronómiájával együtt teremtik meg az alapot a közös turisztikai célpont fejlesztéséhez, amely összekapcsolja majd az ez idáig csak helyileg működő idegenforgalmi szervezeteket, így más európai célpontokkal is fel tudja venni a versenyt. A projekt keretein belül Szlovákia és Magyarország több mint 36 pontján épül ki a kerékpáros és vízisport-infrastruktúra, továbbá sor kerül a Jókai falumúzeum és vízimalom felújítására, Somorján Víziturisztikai Központ kiépítésére, Tőkésiszigeten Korzó alapítására, valamint a határokon átnyúló turisztikai célpont stratégiájának létrehozására beleértve a saját marketing márka bevezetését. A közös turisztikai célpont létrehozása, hosszú távú fejlesztése és propagálása a desztinációmenedzsment több résztvevőjének együttműködése, illetve a szlovák és magyar önkormányzatok közvetlenül vagy közvetve finanszírozott tevékenységei révén valósul meg.
A projekt időtartama 24 hónap, összköltsége  2,863,279.37 EUR.
  

 
 
KÖZÖS TEVÉKENYSÉGEK
A közös marketing stratégia és a “Duna szárazföldi deltája”  kialakítása, a márka, az ökoturisztikai kínálati csomagok és a közös  arculat fejlesztése.
Turisztikai termék létrehozása: BS (LB) és MVÖ (B2) közösen  koordinálják a „Duna szárazföldi deltája” elnevezésű, új határon átnyúló  desztináció létrehozásához szükséges bilaterális fejlesztési és  marketing stratégia, valamint akcióterv elkészítését. A szlovák és  magyar oldalon a turisztikai szektor mikro régióinak létező  részstratégiái, az érintett szereplők (szolgáltatók és termék  értékesítők, turizmus szervezők, városok és önkormányzatok)  találkozójának kimenetei, a projekttalálkozók és a határon átnyúló, a  megvitatatandó témákra (menedzsment, marketing, az új határon átnyúló  turisztikai desztináció web portálja és mobil applikációja)  összpontosító workshop sorozatokon körvonalazódó célok alapján, egy  újonnan létrehozott munkacsoport (amelynek munkájában a projektpartnerek  képviselői, a turisztikai szektor szolgáltatói, a desztináció  menedzsment és a turizmus szektor szereplői, városok és önkormányzatok  képviselői vesznek részt) és a pályázati ügynökség egy bilaterális  stratégiát és akció tervet fog kidolgozni az új határon átnyúló  desztináció számára. A régió turisztikai szektorának minden érintett  szereplője információt fog kapni a stratégia javaslatairól és a  cselekvési terv lépéseiről, Szlovákiában és Magyarországon egyaránt. Az  újonnan létrehozott munkacsoport a projekt után is folytatja működését a  régió fenntartható fejlődéséért.
A stratégiák szlovák és magyar oldalon párhuzamosan kerülnek  feldolgozásra ugyanazon metodológiával, leírják az új turisztikai  desztinációt és annak termékeit („Duna szárazföldi deltája”, „Csallóköz  és Kis-Duna”), definiálják a fő túraútvonalakat, látnivalókat,  turisztikai csomagok fajtáit, a megfelelő marketing eszközöket és  kommunikációs csatornákat. A stratégia egyik eleme lesz a meghatározó  turisztikai szolgáltatások és termékek adatbázisa. A bilaterális  stratégiai tervek és adatbázisok kimenete egy közös cselekvési terv  lesz, melynek célja az új turisztikai termék, a „Duna szárazföldi  deltája” fejlesztése és kommunikációja.
 
A „Duna szárazföldi deltája” új határon átnyúló desztináció termék  transznacionális marketing márkájának előkészítését a BSK (LP)  koordinálja, mely egy arculati kézikönyv formájában ölt testet, s ehhez  hasonlóan egy arculati kézikönyv készül a helyi Kis-Duna marketing  márkához is. Mindkét arculati kézikönyv három részből fog állni: alap  logókészlet, nyomtatott anyagokhoz használható logókészlet és egy webes  megjelenéshez használható logókészlet.
A partnerek közösen hozzák létre az új határon átnyúló „Duna  szárazföldi deltája” desztináció termékhez a transznacionális marketing  márkát, az arculati kézikönyvben meghatározott arculati alapelveket és  szabványokat. A Kis-Duna turisztikai termék márka hiányában a szlovák  partnerek ezzel párhuzamosan kialakítják a Kis-Duna marketing márka  arculati kézikönyvét, ezzel egységesítik a három érintett régió  desztinációjának promócióját. Mindkét kézikönyv tartalmazni fogja a  Kis-Duna vízi útjainak turistajelzései, térképek, egy brossúra, roll-up  bannerek, PVC bannerek, zászló rendszerek, prezentációs falak, továbbá  írószer és papíráru grafikai megjelenítését.
MVÖ (B2) egy kétnapos kerékpáros és kenu tanulmányutat fog szervezni a  Duna és a Mosoni Duna régióban magyar és szlovák turisztikai szakértők,  vállalkozók, szakújságírók és a projektpartnerek számára (25-30  résztvevő).
A közös ökoturisztikai termék és márka kommunikációs csatornái:
Webportál és mobilapplikáció
Figyelemfelkeltés
A partnerek “Green week” nyilvános rendezvényeket; iskolai promóciós  látogatásokat, a tanárok, diákok és idegenvezetők számára terepi  kurzusokat és kenu túrákat; diákok számára nemzetközi fotóversenyeket,  kreatív tanulmányutakat és nyári fotó és videó táborokat szerveznek;  promóciós rövidfilmeket és egy oktatófilmet készítenek; reklámozzák a  desztinációt nemzetközi konferenciákon; információs táblákat és vízi  kilóméter jelzéseket készítenek; trélereket, kerékpárokat, kenukat,  kajakokat és vízitúra felszereléseket szereznek be.
 
NSK (B8) a Nyitra régió „Kis Duna” desztinációját bemutató rövidfilmet  készít full HD minőségben (time-lapse fotókkal), drón felvételekkel,  utólagos szinkronnal és szerzői jog-védelemmel.
 
Turisztikai termék létrehozása
NSK (B8) koordinációjával, MVÖ (B2)-vel együttműködve létrehoz a „Duna  szárazföldi deltája” új, határon átnyúló desztinációhoz egy turisztikai  webportált, egy Facebook profilt és egy mobilapplikációt szlovák, magyar  és angol nyelven.
A turisztikai webportál releváns információkat fog nyújtani a határon  átnyúló régióról, természeti és kulturális örökségének látnivalóiról és  attrakcióiról (azok nyitvatartási idejéről, belépődíjairól,  elérhetőségekről), turisztikai szolgáltatásairól (szálláshelyek,  étel-ital, kerékpár és hajó bérlési lehetőségek stb.), valamint  tartalmazni fog egy eseménynaptárat és egy interaktív térképet  (gyalogos, kerékpáros és hajó útvonalakkal stb.). A mobilapplikáció  fejlesztése olyan online térképészeti eszközökön fog alapulni, melyek  kirándulások megjelenítéséhez és tervezéséhez használatosak és közösségi  hálókhoz kapcsolódnak. A turisztikai webportál, a Facebook profil és a  mobilapplikáció lehetővé teszi a turisták és a lakosság számára a  terület hasznosítását.
 MVÖ (B2) egy külön aloldalt fog készíteni a Szigetköz Turizmusáért  Egyesület létező webodalához, továbbá részt vesz az új, határon átnyúló  „Duna szárazföldi deltája” desztináció termék webportáljának, Facebook  profiljának és mobilapplikációjának kialakításában. A magyar partner  ugyanakkor egy bannert is elhelyez a Szigetköz Turizmusáért Egyesület  webodalán, mely a weboldal látogatóit átirányítja az új turisztikai  portálra.
 NSK (B8) két határon átnyúló workshopot szervez, melyek témája az új,  határon átnyúló „Duna szárazföldi deltája” desztinációt bemutató  webportál és mobilapplikáció lesz. Mindkét workshop tartalmazni fog egy  projekt csapat találkozót is.
 
Túravezetői képzés
Mosonmagyaróvár Város Önkormányzata az INTERREG V-A  Szlovákia-Magyarország Együttműködési Programban megvalósuló–  SKHU/1601/1.1/014 számú – Danube Bike&Boat projekt keretében vízi  túravezető képzést hirdet.
Letöltések:
Projekt tevékenységek
								
								