Skip to content

A település

dunakiliti 1Üdvözöljük Dunakilitin!

A világ érdekes és gyönyörű, az élet rövid, a szabadság meg még rövidebb. De van remény: egy izgalmas kiránduláshoz a hétvége is elég, és van belőle ötvenkettő. Hová érdemes elutazni?

Szerintünk például Dunakilitibe.

Dunakiliti az ország  nyugati kapuja, csak még kevesen használják ezt a bejáratot. Nevét is – egyes források szerint – a török kulcs, azaz kilit szó után kapta. Érdemes hát bekopogtatni, mert rendhagyó látnivalót kínál az idegenforgalmi térképre egy elhibázott és félbehagyott nagyberuházás, a bős–nagymarosi vízlépcső révén felkerülő, mindössze 1908 lelkes szigetközi település, ahol több lehetőség nyílik a szabadidő hasznos eltöltésére.

 

Dunakiliti hangulatos településfilmjét az alábbi linken nézheti meg:

településfilm

Kiemelt hírek

Éves gázmérő-leolvasás

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy megkezdődött a 2018. évi gázmérők leolvasása.

Kérjük, figyeljenek arra, hogy a gázóra-leolvasó akadálytalanul hozzáférhessen a műszerhez!

Köszönjük!


Hírek, események

Minden hír

Éves gázmérő-leolvasás

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy megkezdődött a 2018. évi gázmérők leolvasása.

Kérjük, figyeljenek arra, hogy a gázóra-leolvasó akadálytalanul hozzáférhessen a műszerhez!

Köszönjük!

Hasznos tanácsok kánikula idején

Egyre gyakoribbak napjainkban a rendkívüli hőmérséklet-ingadozások. Ez az időjárás jelentősen megterheli szervezetünket. Az ilyen szélsőséges időjárási körülmények között fokozottan ajánlott megfogadnunk az alapvető egészségvédelmi tanácsokat, hiszen a nagy hőség bárkinél kiválthat panaszokat, kellemetlen tüneteket, dekoncentrációt. Jellemzően a legveszélyeztetettebb csoportok a kisgyermekek, az idősek, a várandós kismamák, valamint a szív- és érrendszeri betegségekben szenvedők.

  • Testtömegtől és fizikai aktivitástól függően, akár 3-4 liter folyadék bevitele javasolt, azonban célszerű kerülni a cukros, koffeines és az alkoholos italok fogyasztását!
  • Az izzadás során elvesztett ásványi sók pótlásáról gondoskodjon!
  • Könnyen emészthető, valamint a vitamindús ételek fogyasztása javasolt!
  • Ajánlott több időt hűvös, légkondicionált helyiségben tölteni.
  • 11 és 15 óra között kerülje a tűző napon tartózkodást! Fektessen nagyobb hangsúlyt a bőrvédelemre, hiszen nagy a leégésveszély. Magas, 30-40-es faktorszámú fényvédőszerek használata ajánlott.
  • Viseljen jó minőségű, UV-szűrős napszemüveget, hiszen az erős sugárzás szemkárosító hatású is lehet.
  • Sose hagyjon gyermekeket, vagy állatokat (kutyát) zárt, szellőzés nélküli parkoló autóban!
  • Könnyű, világos színű, bő szabású, pamut alapanyagú ruhát hordjunk a forró napokon!
  • Az autóval közlekedők koncentrációjára is kedvezőtlen hatással lehet a nagy meleg, ők fokozott óvatossággal vezessenek.
  • Akik a kánikulát vízparton töltik, napozás után hűtsék le magukat, ne ugorjanak a vízbe felhevült testtel, hiszen a hirtelen testhőmérséklet-változás ritmuszavart válthat ki.